Blar i tittel Musikkonservatoriet
Viser treff 41-60 av 119
-
Gitaretyder - etyder for plekteranslag og fingerspill nivå 3-5
(Others; Andre, 2016) -
Gitaretyder : etyder for plekterspill og fingerspill : nivå 1-2
(Book; Bok, 2006)Heftet inneholder en samling gitaretyder som er tilrettelagt for gitarstudenter på konservatorienivå. Etydene skal gi innblikk i gitartekniske problemstillinger for både plekteranslag og fingerspill. Formålet er å skape en felles teknisk plattform for alle gitarister. -
Gitarkompbok 0. Gitarkomp for nybegynnere
(Book; Bok, 2004)Denne boken er ment for deg som vil lære ulike måter å kompe på. På en enkel og oversiktelig måte gir boken innblikk i hvordan et enkelt komp bygges opp og utføres. Ved hjelp av melodieksempler gjennomgås ulike typer komp med fingerspill og plekterteknikk. <br> Boken er delt inn i tre kapitler som omhandler komp av velkjente populærmelodier, barnesanger og viser. Alle melodiene er skrevet ... -
Gitarkompbok 1. Populærmusikk for fingerspillsgitar
(Book; Bok, 2001)Hvordan komper man rock? Hva kjennetegner en popmelodi og hvilke kompfigurer kan man bruke? Dette og andre temaer tas opp og forklares i denne boken. Boken er ment for deg som ønsker å lære mer om ulike måter å kompe på.<br> Ved hjelp av kjente melodieksempler gjennomgås ulike typer komp med fingerspillsteknikk. Boken er delt inn i åtte kapitler som omhandler stilarter i ulike moderne populærgenrer. ... -
Gitarkompbok 2 : latinamerikansk musikk for fingerspillsgitar
(Book; Bok, 2002) -
Gitarkompbok 3. Populærmusikk 1900-1949 for fingerspillsgitar
(Book; Bok, 2003)Hvordan komper man musikk fra første halvdel av forrige århundre? Hva kjennetegner denne musikken og hvilke kompfigurer kan man bruke? Dette og andre temaer tas opp og forklares i denne boken. Boken er ment for deg som ønsker å lære mer om ulike måter å kompe på. <br> Ved hjelp av melodieksempler gjennomgås ulike typer komp med fingerspillsteknikk. Boken er delt inn i fem kapitler som omhandler ... -
Gitarkompbok 4. Standardjazz for fingerspillsgitar
(Book; Bok, 2003)Hvordan komper man standardjazz? Hva kjennetegner denne musikken, og hvilke kompfigurer er det vanlig å bruke? Dette og andre temaer tas opp og forklares i denne boken. Boken er ment for deg som ønsker å lære mer om ulike måter å kompe på. <br> Ved hjelp av melodieksempler gjennomgås ulike typer komp med fingerspillsteknikk. Boken er delt inn i ni kapitler som omhand- ler komp av standardjazz. ... -
Gitarkompbok 5 - Bossa Nova for fingerspillsgitar
(Book; Bok, 2012)Hvordan komper man Bossa Nova? Hva kjennetegner denne musikken og hvilke kompfigurer er det vanlig å bruke? Dette og andre temaer tas opp og forklares i denne boken. Boken er ment for deg som ønsker å lære mer om ulike måter å kompe på.<p> Ved hjelp av melodieksempler gjennomgås ulike typer komp med fingerspillsteknikk. Grunnprinsippet er at gitaren alene skal kunne låte som et fullverdig komp. ... -
Grunnleggende Bassprinsipper
(Book; Bok, 2022) -
Grunnoversikt - Drop voicinger
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser i Fingerpickingstil
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser III 1-3-5-7 med diatoniske og kromatiske ledetoner
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser over Kvintsirkelskjema og Bebop miksolydisk skala
(Book; Bok, 2022) -
Hel-halvtone & hel-halvtoneskala over dim/b7b9
(Book; Bok, 2022) -
Hva gjøres i jazzhørelæreundervisning? En diskursanalyse av undervisningspraksiser i jazzhørelære
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2015-05-22)Denne oppgaven er en studie av hva som gjøres i jazzhørelæreundervisning, og hvordan innholdet og metodene i undervisningen blir begrunnet. Det er tatt utgangspunkt i et sosialkonstruktivistisk teorigrunnlag, som sier at viten blir konstruert i et samspill mellom samfunnet og enkeltindivider. Det empiriske materialet er basert på intervjuer med tre jazzhørelærepedagoger fra høyere musikkutdanning, ... -
Hva karakteriserer instrumentalundervisning og gehørarbeid ved Mandela Metro School of Arts (MMSA): en drøfting av en sørafrikansk undervisningspraksis i lys av didaktisk relasjonstenkning.
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2018-05-28)Målet med studien var å kartlegge hvilke undervisningsmetoder som ble brukt ved MMSA, og om min forestilling om hvor sterk gehørbasert undervisning sto ved skolen holdt stikk. Med utgangspunkt i min forforståelse, var jeg overbevist om at den sørafrikanske musikkundervisningen i stor grad var gehørbasert. Didaktisk relasjonstenkning er den teoretiske forankringen i studien, med fokus på den didaktiske ... -
Hva slags forståelse behøver en noteleser?
(Research report; Forskningsrapport, 2006)I denne artikkelen drøftes spørsmål som: Hva slags forståelse behøver en noteleser, og i hvor stor grad bruker vi meningsaspektet som støtte til lesing av musikk? -
I kjønneste orden? Kvalitet og betydningen av kjønn i vurdering av professor- og dosentkompetanse i kunstfagene
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2019-06-24)Denne artikkelen har som mål å bidra til diskusjoner om begrepet kvalitet slik det framkommer i bedømmelsesprosesser ved professor- og dosentopprykk, gjennom å utforske hvorvidt og hvordan kjønn har betydning for måten kvalitet vurderes og kommer til uttrykk på i slike prosesser. Studien er en analyse av dybdeintervjuer med fem erfarne komitémedlemmer i kunstutdanningsfeltet i Norge. Vår analyse av ... -
Instrumentallæreren og gehøret. En kvalitativ undersøkelse av treblåslæreres tanker om gehør og gehørarbeid
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2020-10-31)Denne undersøkelsen studerer tanker om gehør og gehørarbeid hos profesjonelle instrumentalister, gehørarbeid de gjør med sine elever og hvilke sammenhenger som kan finnes mellom disse funnene. Problemstillingen det arbeides ut fra er: Hvilke sammenhenger kan man finne mellom instrumentallæreres egen bruk av gehør og gehørarbeid de gjør med sine elever? Undersøkelsen tar utgangspunkt i kvalitative ... -
Intervallic Guitar vol.2
(Book; Bok, 2019)