Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJakhelln, Rachel Elise
dc.contributor.authorHansen, Keiy Celorico
dc.date.accessioned2021-08-27T08:08:35Z
dc.date.available2021-08-27T08:08:35Z
dc.date.issued2021-05-26
dc.description.abstractI Norge ønsker myndighetene at skoleløpet fra 1.klasse og til elevene får vitnemål fra videregående skole, skal anses som, og oppleves som en helhet. Elevene må likevel gjennomgå opp til to overganger mellom opplæringssted, og den fra barne- til ungdomsskole er én av dem. Problemstillingen for mitt prosjekt lyder som følger: Hvordan blir elevenes sosiale omstilling fra barne- til ungdomsskolen forberedt av barneskolen, ivaretatt av ungdomsskolen og opplevd av elevene? Mitt mål med denne studien er å få et lite innblikk i hvordan overgangen mellom barne- og ungdomsskolen går for seg, med perspektivet fra både lærere og elever, med særlig fokus på det sosiale aspektet. Dette skal jeg gjøre ved å intervjue lærere fra både barne- og ungdomsskolen som arbeider med denne overgangen, samt få innblikk i tankene til elever som har gått i 8.klasse siden høsten 2020 gjennom et spørreskjema. Den komplekse problemstillingen min gir utspring til tre separate forskningsspørsmål som jeg skal ta utgangspunkt i når jeg drøfter resultatene. Produktet av studien min er økt kunnskap om hvordan overgangen fra barne- til ungdomsskolen blir gjennomført og opplevd av et utvalg elever.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/22276
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3901
dc.subjectOvergangen_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.title«Å finne sin plass på ny». En kvalitativ studie om overgangen mellom barne- og ungdomsskolenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)