Show simple item record

dc.contributor.advisorLekang, Trond
dc.contributor.authorSolbakken, Anne Randi
dc.date.accessioned2022-06-02T05:34:47Z
dc.date.available2022-06-02T05:34:47Z
dc.date.issued2021-06-02en
dc.description.abstractDette masterprosjektet søker å finne ut av hvilke gode praktiske arbeidsmåter lærerne bruker for å tilpasse undervisningen for yrkesfagelever med generelle lærevansker. Problemstillingen har som formål å undersøke hvorvidt entreprenørskap som arbeidsmåte er en anvendt pedagogisk arbeidsmåte blant lærerne: Hvordan beskriver lærere pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte for yrkesfagelever med generelle lærevansker? Prosjektet har søkelys på lærernes stemme og det er deres beskrivelser og refleksjoner som skal søke etter svar på hvordan pedagogisk entreprenørskap fungerer i skolehverdagen. Prosjektet undersøker hvilke arbeidsmåter lærerne bruker for å tilpasse undervisningen for yrkesfagelever med generelle lærevansker. Problemstillingen operasjonaliseres med følgende forskerspørsmål som skal belyse problemstillingen: • Hva kjennetegner pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte? • Hvordan beskriver lærere yrkesfagelever med generelle lærevansker? • Hvordan legger lærere til rette for læring gjennom pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte? Masterprosjektet skal samle kunnskap om hvordan lærere bruker pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte for å tilpasse opplæringen for elever med generelle lærevansker. Slik kan prosjektet bidra til å utvikle kunnskap om hvordan pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte kan styrke undervisningen av yrkesfagelever med generelle lærevansker.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/25349
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3903
dc.subjectspesialundervisningen_US
dc.subjectpedagogisk entreprenørskapen_US
dc.subjectgenerelle lærevanskeren_US
dc.subjectyrkesfageleveren_US
dc.subjecttilpasset opplæringen_US
dc.subjecttverrfagligheten_US
dc.subjectlæringsberedskapen_US
dc.subjectlæringspotensialeen_US
dc.subjectpraktiske oppgaveren_US
dc.subjectentreprenørielle ferdigheteren_US
dc.subjectentreprenørielle arbeidsmåteren_US
dc.subjectsamarbeiden_US
dc.subjectarbeidsliven_US
dc.subjectnæringsliven_US
dc.subjectDen nærmeste utviklingssoneen_US
dc.subjectEleven som hovedaktøren_US
dc.titlePedagogisk entreprenørskap som tilnærming til spesialundervisning. En studie om pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte for yrkesfagelever med generelle lærevanskeren_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)