Show simple item record

dc.contributor.authorEriksen, Anne
dc.date.accessioned2013-03-05T10:29:38Z
dc.date.available2013-03-05T10:29:38Z
dc.date.issued2012
dc.description.abstractI artikkelen beskrives og diskuteres to prosjekter der dramastudenter har produsert teater på bakgrunn av profesjonsstudenters praksiserfaringer, og de ferdige produktene har blitt brukt i utdanningen av nye studenter. Hvordan studenter kan bidra gjensidig til hverandres læring, på tvers av profesjonsutdanninger, fakulteter og faggrenser, er artikkelens problemstilling. Gjennom observasjon, filmdokumentasjon, intervju og skriftlige tekster dokumenteres det at studentene har opplevd prosjektene både som motiverende og faglig relevante. Teorigrunnlaget for diskusjon av prosjektene er frigjørende teater og frigjørende pedagogikk.en
dc.identifier.citationUNIPED (Tromsø) (2012) nr. 3 s. 57-68en
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 978798
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/4870
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_4583
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subjectfrigjørende teateren
dc.subjectfrigjørende pedagogikken
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Movie and drama: 170::Theatre studies: 172en
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Film- og teatervitenskap: 170::Teatervitenskap: 172en
dc.titleTeater på tvers i høyere utdanning. Studenters praksiserfaringer som teater i undervisningen.en
dc.typeJournal articleen
dc.typeTidsskriftartikkelen
dc.typePeer revieweden


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record