• Teachers’ Strategies in Digital and Flexible Online Studies 

      Andersen, Synnøve Thomassen (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2018-09-06)
      The aim of this paper is to highlight how the teachers learning strategies influence students learning outcome. Based on qualitative research we describe a digital online study-project. The results shows that teachers’ strategies highly influence students learning outcome. Communication and interaction by use of technology became a key element in the students own learning process. The teachers ...
    • Teammøter i skolen – fra «logistikkmøter» til lærende møter? 

      Tresselt, Margrethe Amalie; Andreassen, Svein-Erik; Lund, Torbjørn (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2018-05)
      Temaet for artikkelen er utfordringer med å endre møtepraksis i lærerteam fra forvaltningsorienterte møter til mer kunnskapsutviklende møter. Studien er aksjonsorientert og gjennomført som et forskende partnerskap mellom en deltakende forsker og hennes kollegaer i lærerteamet. Det empiriske materialet er lydopptak av syv møter i teamet og forskerens refleksjoner over disse møtene i sin egen logg. ...
    • User-driven innovation and technology-use in public health and social care: A systematic review of existing evidence 

      Zhu, Hong; Andersen, Synnøve Thomassen (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2018)
      This systematic review revealed and discussed empirical evidence generated from 21 international user-driven innovation studies in the public health and social care. We used PRISMA guideline to ensure a transparent and replicable research process. With the guide of relevant theoretical models, we identified the distinct characteristics of user-driven innovation in current public social care sectors, ...
    • Utvidet oppfølging i egen regi. Erfaringsoverføring mellom NAV-kontor. 

      Karlsen, Trude Hurlen Pedersen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2019-10-01)
      «Utvidet oppfølging i egen regi» er et prosjekt som er satt i gang gjennom Arbeids- og velferdsdirektoratet i 2017. Teamene i «Utvidet oppfølging i egen regi» skal jobbe som jobbspesialister og hjelpe arbeidssøkere med nedsatt arbeidsevne tilbake til arbeidslivet. Dette skal gjøres etter metoden Supported Employment. En jobbspesialist skal ha 12- 20 deltakere. Denne størrelsen på porteføljen vil gi ...
    • Various close relationships for lesbian women in 1986 and 2005 

      Hernes-Giertsen, Merethe; Anderssen, Norman (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2008-04-15)
      This work explored various close relationships (romantic relationships and motherhood) as this relates to historical time period. Two national samples of self-identified lesbian women aged 20 to 49 years in Norway were compared, one from 1986 (n = 123) and one from 2005 (n = 236). Data were collected through mailed questionnaires. No time-period effects were identified regarding lesbians' relationships ...
    • Veien til en inkluderende og god fremtid i Norge. En kvalitativ studie om hva som kan fremme og hemme for gjennomføring i introduksjonsprogrammet 

      Moe, Renate; Sedahl, Monica Skrindo (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2019-10-01)
      Dette er en kvalitativ studie om hva i introduksjonsprogrammet som kan fremme og hemme deltakernes gjennomføring sett ut fra deltakers perspektiv. Det er fem bosatte kvinnelige flyktninger, med rett og plikt til deltakelse, som har delt av sine erfaringer og sine opplevelser av introduksjonsprogrammet. Vi ønsket, gjennom erfaringer fra de som kjenner «hvor skoen trykker», å bidra til å finne mulige ...
    • Voices from the North: Stories About Active Ageing, Everyday Life and Home-Based Care Among Older People in Northern Norway 

      Munkejord, Mai Camilla; Schönfelder, Walter; Eggebø, Helga (Peer reviewed; Chapter; Bokkapittel, 2019-08-27)
      What is the meaning of active ageing in the daily life of frail older people in need of comprehensive home-based care services? This chapter addresses this question using in-depth interviews with women and men aged 70-97 in Northern Norway. The chapter illustrates first, that some older women and men actually prefer to age actively <i>within their home</i> by doing activities such as reading books, ...