EN PASSELIG FORSTYRRELSE - Hvordan kan medarbeidersamtalen brukt på en verdsettende måte være et redskap for læring?
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/5600Date
2013-11-04Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Eie, HelenAbstract
Dette er en erfaringsbasert masteroppgave i aksjonslæring for ledere. Formålet med prosjektet har vært å forske på skolelederens rolle i en lærende organisasjon. Forskningen har foregått i egen organisasjon i forhold til individuell læring og utvikling og hvordan dette kan bringes videre til fellesskapet. Jeg ville sette et spesielt søkelys på medarbeidersamtalen som et verktøy i en lærende organisasjon. Hvordan kan vi på en verdsettende måte gjøre mer ut av læringsperspektivet i medarbeidersamtalen og la den få en større betydning for organisasjonens læring? I forskningsprosjektet valgte jeg en kvalitativ innfallsvinkel der jeg intervjuet tre lærere. Jeg ønsket å få en innsikt i hvordan lærere reflekterer rundt sin egen læring og utvikling, hvordan de ser dette kan bringes videre til fellesskapet og få deres tanker om skoleledelsens rolle i en lærende organisasjon.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2013 The Author(s)
The following license file are associated with this item: