Et barn med autismespekterforstyrrelse sin skolehverdag - en case-studie
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/6317Date
2013-05-14Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Øien, Roald AndreasAbstract
Avhandlingen tar for seg sentrale teoretiske begreper knyttet opp mot autismespekterforstyrrelser, opplæringsloven, og stigmatisering. Den er videre tuftet på en case, og er en case studie av en jentes opplevelser med å være annerledes i skolen, sett igjennom foreldrenes øyne. Oppgaven fokuserer forøvrig på opplæringstilbud, behov for kompetanse og rettigheter ovenfor en gruppe barn med utviklingsforstyrrelse, herunder Autisme. Et kritisk blikk på det offentliges arbeid med mennesker med en slik diagnose, sett opp mot en skoles arbeid rundt en konkret elev.
Publisher
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2013 The Author(s)
The following license file are associated with this item: