Et barn med autismespekterforstyrrelse sin skolehverdag - en case-studie
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/6317Dato
2013-05-14Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Øien, Roald AndreasSammendrag
Avhandlingen tar for seg sentrale teoretiske begreper knyttet opp mot autismespekterforstyrrelser, opplæringsloven, og stigmatisering. Den er videre tuftet på en case, og er en case studie av en jentes opplevelser med å være annerledes i skolen, sett igjennom foreldrenes øyne. Oppgaven fokuserer forøvrig på opplæringstilbud, behov for kompetanse og rettigheter ovenfor en gruppe barn med utviklingsforstyrrelse, herunder Autisme. Et kritisk blikk på det offentliges arbeid med mennesker med en slik diagnose, sett opp mot en skoles arbeid rundt en konkret elev.
Forlag
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2013 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: