Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStjernstrøm, Else
dc.contributor.authorHansen, Susann Steinsvik
dc.contributor.authorSeppälä, Anette Susanne Lyngmo
dc.date.accessioned2014-08-29T10:45:07Z
dc.date.available2014-08-29T10:45:07Z
dc.date.issued2014-05-12
dc.description.abstractDenne kvalitative oppgaven retter fokus mot assistentenes tilsynelatende «usynlighet» i skolen tross den viktige jobben de innehar. Det finnes lite forskning på denne yrkesgruppen, og vi vil få frem viktigheten av at assistentene blir mer verdsatt som yrkesgruppa, og at de får den veiledningen de trenger for å gjøre en god nok jobb i skolen. Vi er ikke ute etter å sammenligne skoler, men ønsker å beskrive deres hverdag og hvilken rolle de har i skolen i dag. Rambøllrapporten sier at 40 % av assistentene oppgir at de er avhengig av bedre veiledning og et bedre samarbeid mellom dem som yrkesgruppe og pedagogene i skolen. Hvordan kan rektor bidra til at assistentenes arbeid synliggjøres og verdsettes i større grad i skolen? Datainnsamlingen i denne oppgaven viser også at assistentene opplever at samarbeidet er lite strukturert og at samarbeidsmøter er til tider fraværende.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6588
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6191
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.subject.courseIDPED-3902en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en
dc.subjectassistenteren
dc.subjectledelseen
dc.subjectverdsettende ledelseen
dc.subjectverdibasert ledelseen
dc.subjectveiledningen
dc.subjectrelasjonsledelseen
dc.subjectkompetanseen
dc.titleFastere håndtrykk og stolthet : hvordan kan rektor bidra til at assistentenes arbeid synliggjøres og verdsettes i større grad i skolen?en
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel