Dysleksivennlig skole - en god skole for alle. En beskrivelse av en dysleksivennlig skole
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/8129Date
2015-05-13Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Salin, Leena-Mari IversenAbstract
Oppgavens formål er å avdekke kjennetegn ved dysleksivennlige skoler og deres praksis. Problemstillingen for oppgaven er "hva kjennetegner en dysleksivennlig skole?" Med fokus på leseopplæring og skoleutvikling er målet å beskrive en skole som har fått utmerkelse som dysleksivennlig skole. Gjennom en casebeskrivelse og analyse av sentrale funn har jeg kommet frem til kjennetegn ved skolens praksis, uttforming og felles holdninger som gjør skolen til en god skole for alle elever.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2015 The Author(s)
The following license file are associated with this item: