Show simple item record

dc.contributor.advisorSollid, Hilde
dc.contributor.authorSalin, Leena-Mari Iversen
dc.date.accessioned2015-09-23T12:06:27Z
dc.date.available2015-09-23T12:06:27Z
dc.date.issued2015-05-13
dc.description.abstractOppgavens formål er å avdekke kjennetegn ved dysleksivennlige skoler og deres praksis. Problemstillingen for oppgaven er "hva kjennetegner en dysleksivennlig skole?" Med fokus på leseopplæring og skoleutvikling er målet å beskrive en skole som har fått utmerkelse som dysleksivennlig skole. Gjennom en casebeskrivelse og analyse av sentrale funn har jeg kommet frem til kjennetegn ved skolens praksis, uttforming og felles holdninger som gjør skolen til en god skole for alle elever.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/8129
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7712
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2015 The Author(s)
dc.subject.courseIDLRU-3904en_US
dc.subjectLeseopplæringen_US
dc.subjectDysleksivennlig skoleen_US
dc.subjectSkoleutviklingen_US
dc.subjectDysleksien_US
dc.subjectLese-og skrivevanskeren_US
dc.subjectNorskdidaktikken_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleDysleksivennlig skole - en god skole for alle. En beskrivelse av en dysleksivennlig skoleen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record