dc.contributor.advisor | Sollid, Hilde | |
dc.contributor.author | Salin, Leena-Mari Iversen | |
dc.date.accessioned | 2015-09-23T12:06:27Z | |
dc.date.available | 2015-09-23T12:06:27Z | |
dc.date.issued | 2015-05-13 | |
dc.description.abstract | Oppgavens formål er å avdekke kjennetegn ved dysleksivennlige skoler og deres praksis. Problemstillingen for oppgaven er "hva kjennetegner en dysleksivennlig skole?" Med fokus på leseopplæring og skoleutvikling er målet å beskrive en skole som har fått utmerkelse som dysleksivennlig skole. Gjennom en casebeskrivelse og analyse av sentrale funn har jeg kommet frem til kjennetegn ved skolens praksis, uttforming og felles holdninger som gjør skolen til en god skole for alle elever. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/8129 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_7712 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2015 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | LRU-3904 | en_US |
dc.subject | Leseopplæring | en_US |
dc.subject | Dysleksivennlig skole | en_US |
dc.subject | Skoleutvikling | en_US |
dc.subject | Dysleksi | en_US |
dc.subject | Lese-og skrivevansker | en_US |
dc.subject | Norskdidaktikk | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.title | Dysleksivennlig skole - en god skole for alle. En beskrivelse av en dysleksivennlig skole | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |