Tilpasset opplæring for flinke elever i matematikk. En kvalitativ undersøkelse av hvordan et utvalg matematikklærere fra ungdomskolen forstår, erfarer og praktiserer tilpasset opplæring for flinke elever i matematikk.
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/9543Dato
2016-05-16Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Olsborg, Silje KochSammendrag
Tilpasset opplæring for flinke elever i matematikk er en kvalitativ studie som har som hensikt å undersøke hvordan et utvalg matematikklærere fra ungdomstrinnet forstår, erfarer og praktiserer tilpasset opplæring for flinke elever i matematikk. Forskningen har et kvalitativt forskningsdesign, hvor jeg har brukt semi strukturert intervju som metode.Totalt intervjuet jeg fem lærere. Mine funn kan tyde på at lærerne har et syn på undervisning og læring hvor læreren må gi individuell oppfølging. Lærerne har litt ulik definisjon på hva en flink elev er, der noen mener det er 6er kandidater, mens andre forbinder det med arbeidsinnsats. Funnene viser at lærerne legger opp undervisningen for å utvikle de kompetanser lærerne mener de flinke elevene har, men at det likevel er vanskelig å kunne gi de flinkeste den undervisningen de burde fått.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2016 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: