ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for samfunnsvitenskap
  • Artikler, rapporter og annet (samfunnsvitenskap)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for samfunnsvitenskap
  • Artikler, rapporter og annet (samfunnsvitenskap)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Policy Transfer of Branding and Reputation Management: Motivations, Challenges, and Opportunities for a Small Rural Municipality

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/17712
DOI
https://doi.org/10.1080/15309576.2019.1694545
Thumbnail
Åpne
article.pdf (318.8Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2019-11-23
Type
Journal article
Tidsskriftartikkel
Peer reviewed

Forfatter
Lockert, Åshild Skjegstad; Bjørnå, Hilde; Krane, Martin Sollund
Sammendrag
This paper seeks to convey a broader understanding of policy transfers between different sectors, focusing on transfers from the for-profit sector to local government. Specifically, we study the reasoning in a transfer process of branding and reputation management policy. Our case is a rural Norwegian municipality struggling to combat depopulation. This study is longitudinal. We discover that some original program elements cannot easily be transferred to the democratic context of local government. The transfer involves both interpretations and adjustments of the policy because of municipal institutional characteristics and values. The success of transfer depends here on the ability to balance the original policy with practices widely valued within the new setting.
Beskrivelse
This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis inPublic Performance and Management Review on 23. Nov. 2019, available online: http://www.tandfonline.com/https://doi.org/10.1080/15309576.2019.1694545.
Er en del av
Lockert, Å.S. (2020). Kommunalt omdømmearbeid: Et fokus på sentrale aktørers motivasjon og konteksttilpasning. (Doctoral thesis). https://hdl.handle.net/10037/18653.
Forlag
Taylor & Francis
Sitering
Lockert ÅS, Bjørnå H, Krane MS. Policy Transfer of Branding and Reputation Management: Motivations, Challenges, and Opportunities for a Small Rural Municipality. Public Performance & Management Review. 2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (samfunnsvitenskap) [305]
© 2019 Taylor & Francis Group, LLC

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring