ub.xmlui.mirage2.page-structure.muninLogoub.xmlui.mirage2.page-structure.openResearchArchiveLogo
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraaknorsk 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administrasjon/UB
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Velg tjenestedesign! Hva skjer da, og hvordan virker det?

Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/36665
Thumbnail
Åpne
article.pdf (464.1Kb)
Akseptert manusversjon (PDF)
Dato
2024
Type
Chapter
Bokkapittel

Forfatter
Brattvoll, Morten; Danielsen, Ådne Martin
Sammendrag
I dette kapitlet studerer vi bruken av tjenestedesignmetodikk i forbindelse med Utdanningsdirektoratet sitt arbeid med å innføre en ny læreplan i det norske skoleverket. Den nye læreplanen er et resultat av arbeidet med fagfornyelsen i Norge, og tjener som forskrift til opplæringsloven. 1 Ifølge Kunnskapsdepartementet er fagfornyelsen den største endringen av norske læreplaner for grunnskolen og den videregående skolen siden den forrige store norske skolereformen som var kunnskapsløftet fra 2006 (Kunnskapsdepartementet, 2019). Fagfornyelsen ble lansert av Kunnskapsdepartementet i 2017. Planen var at alle fagene i grunnskolen og de gjennomgående fagene i videregående opplæring skulle, som navnet tilsier, fornyes. I praksis innbar reformen at innhold og struktur i skolenes læreplaner ble endret.
Forlag
Fagbokforlaget
Sitering
Brattvoll MB, Danielsen Å: Velg tjenestedesign! Hva skjer da, og hvordan virker det?. In: Moldenæs T, Pettersen HM, Røvik Ka. Tjenestedesign i det offentlige. Fra ide til praksis – den besværlige veien., 2024. Fagbokforlaget p. 119-136
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (lærerutdanning og pedagogikk) [663]
Copyright 2024 The Author(s)

Bla

Bla i hele MuninEnheter og samlingerForfatterlisteTittelDatoBla i denne samlingenForfatterlisteTittelDato
Logg inn

Statistikk

Antall visninger
UiT

Munin bygger på DSpace

UiT Norges Arktiske Universitet
Universitetsbiblioteket
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

Tilgjengelighetserklæring