Verdien av lojalitetsprogram for lojalitet til butikk
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/6706Date
2014-05-29Type
Master thesisMastergradsoppgave
Abstract
Denne oppgaven fokuserer på hvordan verdien av lojalitetsprogram påvirker lojalitet til Coop butikkene. Oppgaven tar for seg de utvalgte individrelaterte faktorene, som funksjonelle, hedonistiske motiver, vane og involvering, for å kunne identifisere hvilke typer kunder som er lojale mot Coop butikkene. Oppgaven undersøker også hvilke av de utvalgte konkurranserelaterte faktorene, som nærhet, pris, personlig interaksjon og væreutvalg, bidrar til lojalitet til Coop butikkene. Til slutt undersøker oppgaven hvilken rolle verdien av Coop sitt lojalitetsprogram spiller for lojalitet til butikk sammenlignet med de individ- og konkurranserelaterte faktorene. Teorien som er brukt i forbindelse med denne oppgaven er hentet fra den generelle begrepsmodellen som forklarer verdien av lojalitetsprogram og butikklojalitet (Liu & Yang, 2009).
Vi gjennomførte en kvantitativ spørreskjemaundersøkelse. Utvalget var våre venner og bekjente som besøker Coop butikkene. De statistiske analysene ble gjort ved hjelp av frekvensanalyse, faktoranalyse, reliabilitetsanalyse og hierarkisk og multippel regresjonsanalyse brukt i SPSS.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2014 The Author(s)
The following license file are associated with this item: