Show simple item record

dc.contributor.advisorNilsen, Elin Anita
dc.contributor.authorRathe, Eva Margrethe Neergaard
dc.date.accessioned2014-12-01T11:22:38Z
dc.date.available2014-12-01T11:22:38Z
dc.date.issued2014-05-29
dc.description.abstractLederidentitet blir ifølge teorien utviklet gjennom ulike faktorer i den daglige kontakten mellom leder og medarbeider. Temaet for denne oppgaven er hvordan lederidentitet i profesjonsbaserte organisasjoner blir formet av dette samspillet. I profesjonsbaserte bedrifter følger det både utfordringer og fordeler med lederstillingen. Forming av lederidentiteten møter andre utfordringer her enn i andre organisasjoner. Emnet blir belyst ved hjelp av en kvalitativ undersøkelse utført ved veterinærklinikker. Veterinærer har tidligere vært selvstendig næringsdrivende. Formålet er å se på hvilke krav som må være oppfylt for at profesjonelle tildeler lederidentitet. Faktorene som ble undersøkt er virkemidler som både leder og medarbeider kan benytte.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6850
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_6452
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.subject.courseIDBED-3902en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en
dc.titleLederidentitet i profesjonsbaserte organisasjoner. En casestudie i veterinærbedrifteren
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record