Viser treff 396-400 av 400

    • What Even is Oracy? 

      Mauset, Malin; Teisnes, Agnes Katrine (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2023-05-15)
      This study investigates how oracy and communicative competence is present in a selection of Year 4 textbooks from the English subject. The motivation for this study was to gain greater knowledge about evaluating and choosing learning materials in relation to oracy. Our research question is as follows: How are pupils in early primary education introduced to oracy through English subject textbooks, ...
    • Wiki som motivasjonskilde for skriving. Om motivasjon, skriving og digitale ferdigheter på mellomtrinnet 

      Pedersen, Lasse Østnes (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2019-05-14)
      Denne masteroppgaven handler om skriving i wiki. Oppgaven fokuserer i hovedsak på tre tema: motivasjon, skriving og digitale ferdigheter. Studien blir kategorisert som en kasusstudie og datainnsamlingen har foregått gjennom observering av en femteklasse og elevintervju. Problemstillingen min er: Hva skjer når en femteklasse får skrive i wiki for første gang? I tillegg har jeg formulert et ...
    • Young film critics 

      Seljeseth, Even Torbergsen (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2023-05-15)
      This thesis explores whether teaching a group of 9th grade pupils basic film-related theory and vocabulary has any impact on their written reflections about films. The thesis question is “Does pupil reflection of visual narratives evolve with short-term teaching?”. To answer this question, I initiated a qualitative intervention in a classroom, where I conducted three lessons about various ...
    • Your English is fucked up, man. A study of classroom breaches of pragmatic and sociolinguistic competence in Norwegian, upper secondary learners of L2 English 

      Johansen, Tonje Sollied (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2017-05-12)
      The present text presents an investigation of the pragmatic and sociolinguistic transgressions made by three groups of Norwegian, upper secondary level 2 (VG2) EFL learners, along with their teachers’ responses to said breaches. The younger generations’ tendency towards having their out-of-school experiences with English taint their language output in what are supposed to be more professional ...
    • «Æ trur ikke æ ville vært den æ e viss æ ikke hadde hatt språket» 

      Gåsland, Johanne; Eidset, Frida (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2022-05-16)
      Formålet med denne studien er å gi en innsikt i hvordan et utvalg elever, som har valgt å få opplæring i samisk på ungdomstrinnet, reflekterer over deres språklige og kulturelle identitet, og hvilke erfaringer de har omkring dette fra egen skolegang. Forskningsspørsmålene dreier seg rundt hvilke refleksjoner elevene har omkring forholdet mellom språk og identitet, hvilke refleksjoner elever ...