Enheter
Administrasjonen [70]
Det helsevitenskapelige fakultet [10292]
Det juridiske fakultet [1406]
Universitetsbiblioteket [2889]
Aktuelle disputaser
Aktuelle disputaser der avhandlingen er tilgjengelig i Munin:
18 jun 2024: Tina Pettersen Engseth
18 jun 2024: Liv-Hege Johnsen
Intracranial artery disease in the general population
19 jun 2024: Fredrik Garnås Rylandsholm
Structural characterisation and drug-lipid interaction by NMR spectroscopy
20 jun 2024: Kay-Martin Johnsen
21 jun 2024: Tor Håvard Solhaug
26 jun 2024: Alexandra Kondratieva
Exploring fluorination in MBL inhibitor design
27 jun 2024: Nina Mjølsnes Salvo
27 jun 2024: Andreas Kjæreng Winther
Activity Profiles and Training Loads of Highly Trained Female Football Players
28 jun 2024: Yasemin V. Bodur
Nye registreringer
-
"Positivt ubehag" i det tabubelagte rommet En studie av hvordan traumelitteratur kan være en ressurs i norskundervisningen i videregående skole
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-14)Utgangspunktet for denne oppgaven bunner ut i hvordan man kan bruke traumelitteratur i norskundervisningen som ressurs ovenfor både lærere og elever. Tanken om hvordan det kan brukes som ressurs, tar utgangspunkt i å skape større åpenhet, bidra til identitetsutvikling og kunne øke livsmestring. For å kunne svare på problemstillingen har jeg brukt litteraturstudie som hoved metode for å finne teori ... -
The Acquisition of Functional Morphology, Semantics-Morphology and Syntax by Persian Learners of English The Bottleneck Hypothesis in L2 Acquisition
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-14)In the current thesis, I investigated the Bottleneck Hypothesis (Slabakova, 2006, 2008, 2013) concerning Persian L1 speakers' acquisition of English as their second language. The Bottleneck Hypothesis (BH) focuses on the aspects of learning a second language that are challenging and those that are simple. According to this hypothesis, acquiring functional morphology is the challenging part (or the ... -
Overgangen fra innføringsklasse til ordinær klasse: En kvalitativ studie av en skoleleder, lærer og elev sine erfaringer med overgangen
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-14)Denne masteroppgaven handler om erfaringer med overgangen fra innføringsklasse til ordinær klasse. Vi skal undersøke denne overgangen fra elev-, lærer- og skolelederperspektivet. Studien ser altså på en og samme overgang, men fra ulike perspektiver med ulike roller i skolen. Empirien i studien baserer seg på tre kvalitative forskningsintervjuer, ett intervju per deltakerkategori. Vi har analysert ... -
Negative eksistensielle konstruksjoner. En korpuslingvistisk undersøkelse av norske ekvivalenter og russisk aspekt
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-15)Temaet for denne masteroppgaven i russisk språk- og litteratur er negative eksistensielle konstruksjoner (нечего, некуда, osv.) Jeg har en gjort en korpusundersøkelse av disse ordene, som jeg kaller "negative ord", ved å ta utgangspunkt i parallellkorpuset RuN. Dette er et korpus som består av en stor samling oversatte tekster. I hoveddelen av oppgaven undersøker jeg mulige konstruksjonsmønstre som ... -
Bidialektisme i digital kommunikasjon: En studie av to språkbrukeres skrivepraksiser
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-12)Denne masterstudien undersøker de digitale skriftspråkspraksisene til to bidialektale språkbrukere, Ingrid og Julie, som begge er i tjueårene. Prosjektet kartlegger hva som kjennetegner deres skriftlige språkbruk, og undersøker hva som kan forklare denne språkbruken. Begge deltakerne veksler mellom to dialekter og standardspråk i skrift på digitale flater. Empirien i denne studien består av et todelt ...