• Magic and Reality in Fantasy Literature 

    Mahmadany, Nora Sami (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-15)
    This thesis delves into the world of fantasy literature, focusing on Susanna Clark’s Jonathan Strange & Mr. Norrell (2004) and Erin Morgenstern’s The Night Circus (2011). Drawing from Farah Mendlesohn’s categorization of fantasy literature in her book Rhetorics of Fantasy (2008), the study explores the five different categorizations: portal quest fantasy, liminal fantasy, immersive fantasy, ...
  • Genusforekomst i Midtre Gauldal, en kommune utenfor Trondheim. Bidrag til kartlegging av endringer i det norske genussystemet. 

    Fagerbekk, Olav Lund (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-27)
    Studien framlegger empiri rundt den landsomfattende språkendringen i tregenussystemet fra Midtre Gauldal, et mindre, ruralt sted i tilknytning til Trondheim. Fenomenene som undersøkes er kvantorer, bestemthetssuffiks og anaforiske pronomen i tale, som undersøkes ved elisiteringer av produsert språk blant 40 informanter. Studien finner særegen adjektivmorfologi for språkbrukerne i Midtre Gauldal hvor ...
  • Crosslinguistic Influence in Third Language Acquisition CLI in L3 English acquisition of Persian-Mazandarani Bilinguals 

    Asghari, Marjan (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-14)
    Aims and Objectives: This thesis aims to find the influence of previously acquired languages, specifically Mazandarani and Persian, on the early stages of English acquisition. The primary objective is to test word order patterns in noun modifiers and Of-genitive usage across Mazandarani, Persian, and English. The study includes three groups: bilinguals of Mazandarani and Persian and native speakers ...
  • Denoting female professionals: semantic and grammatical gender agreement with hybrid nouns in Russian 

    Safiulina, Aliia (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-14)
    This thesis investigates semantic feminine and grammatical masculine gender agreement in Russian, focusing on hybrid nouns associated with professional titles referring to females. Applying both corpus and experiment approaches, this research explores gender agreement in noun-verb (N-V) and adjective-noun constructions (A-N), as well as understudied mixed agreement adjective-noun-verb (A-N-V). ...
  • Flerspråklighet som ressurs ved en innføringsklasse på ungdomstrinnet: En kvalitativ studie av flerspråklighet-som-ressurs i et elevperspektiv 

    Pettersen, Oliver (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2024-05-14)
    I denne masteroppgaven undersøkes elevenes opplevelse av hvordan deres flerspråklige kompetanse blir benyttet som ressurs for undervisningen i en innføringsklasse på ungdomstrinnet. Den aktuelle studien har som mål å komme tett på elevenes selvstendige erfaringer og refleksjoner knyttet til flerspråklighet som fenomen, der analysen er forankret i et elevperspektiv. Med bakgrunn i den senere tids ...

Vis mer